Literacy: jak rodzice powinni i mogą pomóc!
Korzyści płynące z czytania są powszechnie znane. Kto czyta nabywa kultury, zaczyna pisać lepiej, ma więcej zmysł krytyczny, poszerza słownictwo i mają lepsze wyniki w szkole, wśród wielu innych korzyści. Dlatego ważne jest, aby przeczytać i mieć kontakt z dzieł literackich z pierwszych miesięcy życia. Ale jak sprawić, by dzieci w fazie umiejętności są zainteresowani książek? Prawdą jest, że pośród coraz bardziej zabawny i pełen zasobów zabawek technologicznych, nie jest to łatwe zadanie. Ale małe działania mogą coś zmienić.
"Zachowanie rodziny bezpośredni wpływ nawyków dziecka. Jeśli rodzice dużo czytam, naturalną tendencją jest to, że dziecko nabywa również smak do książek", mówi Rosane Lunardelli, doktor i profesor Studiów Języka Państwowego Uniwersytetu Londrina (UEL ). Rodzina ma rolę, tak, aby pokazać dziecku, że czytanie jest przyjemne aktywności, a nie tylko obowiązek, coś, co powinno być zrobione, ponieważ został poproszony w szkole, na przykład. "Dzieci muszą być zachwyceni czytania", mówi Lucinea Rao, doktor Edukacji, a także nauczycielem w UEL.
Aby zachęcić do czytania, jest kilka czynności, które rodzice i inni członkowie rodziny mogą umieścić w praktyce z dzieckiem, a tym samym sprawiają, że akt czytania czas zabawy. W okresie umiejętności - przed nią, a nieco później także - eksperci sugerują, że mieszanki czytania z zabawą, robi, na przykład, reprezentacje historii odczytu, zachęcając dziecko do tworzenia własnych książek i prosząc znakomitego dziecku historię , "Aby zachwycić małych dzieci, ważne jest, aby grać z książki" radzi Mary Alphonsine Matos, koordynator Centrum Badań Reading, Uniwersytet Południowej Bahia (Uesb). Maryja Alphonsine również daje wskazówkę: nigdy nie narzekają ceny książek przed jego syna. "Książka musi być wyceniane," mówi.
Daj spokój, nikt nie rodzi się wiedząc, że jest niezbędne bodźce. Jeśli nie mówić do syna, nigdy nie będzie. Nauczysz się z nami! Niech rodzice nie!
PSICÓLOGA E PEDAGOGA COM 34 ANOS DE EXPERIÊNCIA, FUNCIONÁRIA DO MINISTÉRIO DA SAÚDE.ESPECIALISTA EM PROBLEMAS EMOCIONAIS , ÁREA DE SAÚDE MENTAL, DIFICULDADES EM APRENDIZAGEM E PESSOAS ESPECIAIS-CRIANÇAS, ADOLESCENTES E ADULTOS ATÉ A TERCEIRA IDADE-.TRABALHEI NO HOSPITAL PSIQUIÁTRICO PEDRO II COM CRIANÇAS E ADOLESCENTES AUTISTAS E PSICÓTICOS ,CAPS PARA ADULTO A E CAPS AD-DROGADIÇÃO- , DST/AIDS, CRECHES E COM MENORES INFRATORES E ABANDONADOS PELA FAMÍLIA.
Nenhum comentário:
Postar um comentário