Borboletas

quarta-feira, 4 de março de 2015

Upośledzeniem umysłowym lub opóźnienie POZNAWCZA?

Niepełnosprawność intelektualna lub opóźnienie kognitywne to termin, który jest używany, gdy osoba ma pewne ograniczenia w ich psychicznego funkcjonowania i wykonywania zadań, takich jak komunikacja, higieny osobistej i sieci społecznościowych.
Ograniczenia te powodują spowolnienie uczenia się i rozwoju tych ludzi.
Dzieci z opóźnieniem poznawczym mogą potrzebować więcej czasu, aby nauczyć się mówić, chodzić i uczyć się umiejętności potrzebnych do opieki nad nimi, takie jak ubieranie się czy jedzenie niezależnie. To naturalne, mają problemy w szkole. Jednak nauczyć, ale potrzebuję więcej czasu. Możliwe jest, że niektóre dzieci nie mogą nauczyć się kilku rzeczy, jak każdego, kto nie może również nauczyć się naukowcy tudo.Os znaleźć wiele przyczyn niepełnosprawności intelektualnej i najczęściej są:
Genetyczne warunki: Czasami, upośledzenie umysłowe jest spowodowane nieprawidłowym genów odziedziczonych po rodzicach, produkowanych przez błędów i wypadków w czasie, gdy geny są połączone z sobą lub z innych przyczyn genetycznych w przyrodzie. Niektóre przykłady chorób genetycznych sprzyjających opracowujące niepełnosprawności intelektualnej obejmują zespół Downa lub fenyloketonurię.
Problemy w czasie ciąży: opóźnienia poznawcze mogą wynikać z nieprawidłowego rozwoju zarodka lub płodu w czasie ciąży. Na przykład, może się zdarzyć, że w czasie podziału komórki, pojawiają się problemy, które mają wpływ na rozwój dziecka. Kobieta alkoholikiem lub zaciągnięcie zakażenia w czasie ciąży, takich jak różyczka, na przykład, może mieć dziecko z problemami rozwoju psychicznego.
Problemy przy urodzeniu: Jeśli dziecko ma problemy w czasie pracy, jak, jeśli nie otrzymuje wystarczającej ilości tlenu, to może się zdarzyć, że będzie miał problemy w rozwoju umysłowym.
Problemy zdrowotne: Niektóre choroby, takie jak zapalenie opon mózgowych może odrę lub być przyczyną upośledzenia umysłowego, zwłaszcza jeśli nie są one brane wszystkie niezbędne opieki zdrowotnej. Skrajne złe odżywianie lub narażenia na trucizn, takich jak rtęć lub ołów może spowodować poważne problemy dla rozwoju psychicznego dzieci.
Żadna z tych przyczyn powoduje samo w sobie jest niepełnosprawność intelektualną. Jednak ryzyko są bardziej poważne niektóre mniejszą należy unikać jak tylko możliwe. Na przykład, choroby, takie jak zapalenie opon mózgowych nie zawsze powoduje niedorozwój intelektualny; nadmierne spożywanie alkoholu w czasie ciąży też nie; jednak są zbyt poważne ryzyko nie wyglądają wszystkie niezbędne opieki zdrowotnej do walki z chorobą, lub którzy nie unikali spożywania alkoholu w czasie ciąży.
Opóźnienie to jest poznawcze choroby umysłowe (cierpienia psychicznego), takie jak depresja, schizofrenia, na przykład. Nie jest to choroba, nie ma sensu szukać i oczekiwać lekarstwo dla niepełnosprawnych intelektualnie.
Zdecydowana większość dzieci z niepełnosprawnością intelektualną może nauczyć się robić wiele pożytecznych rzeczy dla swojej rodzinie, szkole, społeczeństwie i wszyscy się czegoś o ich użyteczności i dobrobytu społeczności, w której żyją. Do tego potrzeba, z reguły więcej czasu i wsparcia lograrem sukces.
 Niepełnosprawność intelektualna lub opóźnienie kognitywne rozpoznaje obserwując dwie rzeczy:
Zdolność mózgu danej osoby, aby dowiedzieć się, myśleć, rozwiązywać problemy, aby zrozumieć świat, inteligencja świat wokół nich (ta umiejętność nazywa funkcjonowanie poznawcze i funkcjonowanie intelektualnej)
Umiejętności niezbędne do samodzielnego i niezależność żyć w społeczności, w których działa (kompetencja ta nazywana jest także zachowanie adaptacyjne lub adaptacyjne funkcjonowanie).
Podczas diagnozy funkcjonowania poznawczego jest zwykle wykonywane przez autoryzowanych techników (psychologów, neurologów, logopedów itd) od adaptacyjne funkcjonowanie powinno być przedmiotem obserwacji i analizy z rodziny, rodziców i wychowawców mieszkających z dzieckiem ,
Do informacji na temat zachowań adaptacyjnych powinny dążyć do poznania, co dziecko może zrobić, w porównaniu z dziećmi w tym samym wieku chronologicznego.
Niektóre umiejętności są bardzo ważne dla organizacji tego zachowań adaptacyjnych:
Umiejętności życia codziennego, takich jak ubieranie, kąpiel, jedzenie.
Umiejętności komunikacyjne, jak zrozumieć to, co mówisz i wiem, jak reagować.
Umiejętności społecznych z rówieśnikami, z członków rodziny i innych osób dorosłych i dzieci.
Aby zdiagnozować niepełnosprawnością intelektualną, specjalistów studiujących na psychikę człowieka i ich umiejętności adaptacyjne. Te dwa aspekty są częścią definicji wspólnego opóźnienia poznawcze do większości naukowców zaangażowanych w badania wyższego intelectual.A niedoboru punktów badań z częstotliwością 2% do 3% dzieci w wieku powyżej 6 lat. Nie samo określić tę częstotliwość w młodszych dorosłych i dzieci. Administracja USA uważa, 3% wartości dla celów planistycznych udzielania wsparcia dla studentów z opóźnieniem poznawczym. Odsetek ten jest wartość referencyjna, która zasługuje na tyle wiarygodność. Ale nie jest większa niż wartość odniesienia. Dowiedz się więcej o niepełnosprawnych intelektualnie: innych rodziców, nauczycieli i techników mogą pomóc.
Zachęć dziecko, aby być niezależne: na przykład, pomóc mu nauczyć się umiejętności życia codziennego, takich jak ubieranie, jedzenie sam, kąpieli, pielęgnacji opuścić.
Daj mu własną odpowiedzialność i zadania. Zawsze należy pamiętać, rzeczywisty wiek, zdolność do zachowania czujności i umiejętności. Podzielić zadania na małe kroki. Na przykład, jeśli zadanie dziecko jest ustawić stół, poproś pierwszy wybrać odpowiednią liczbę serwetek; Następnie poproś, aby umieścić każdy serwetkę w miejsce każdego członka rodziny. W razie potrzeby, pomóc mu na każdym kroku zadania. Nigdy nie zostawiaj sytuacji, w której nie jest w stanie skutecznie osiągnąć. Jeśli nie uda mu się pokazać, jak powinno być.
Chwal swoje dziecko, kiedy można rozwiązać problem. Nie zapomnij również chwalić, gdy dziecko tylko obserwować, jak mogą rozwiązać zadanie: miał również wykonać coś ważne, był z tobą tak, że sprawy idą lepiej w przyszłości.
Dowiedz się, jakie umiejętności Twoje dziecko uczy się w szkole. Znajdź sposobów stosowania tych umiejętności w domu. Na przykład, jeśli nauczyciel uczy cię do korzystania z pieniędzy, zabierz dziecko do sklepu spożywczego. Pomóż im rozpoznać potrzebne pieniądze, aby zapłacić za zakupy. Wyjaśnić i wykazać, jak zawsze to robi, nawet jeśli dziecko nie wydaje się zauważyć. Nie poddawaj się i nigdy nie zostawiaj dziecka w sytuacji awarii, jeśli możesz pomóc.
Szukać możliwości w swojej społeczności, aby mógł on uczestniczyć w działaniach społecznych, np harcerzy, klubów sportowych. To pomoże w rozwijaniu umiejętności społecznych i zabawy.
Porozmawiaj z innymi rodzicami, którzy mają dzieci z niepełnosprawnością intelektualną: rodzice mogą podzielić się praktyczne porady i wsparcie emocjonalne.
Nie przegap w spotkaniach szkolnych, w których nauczyciele opracowują plan, aby lepiej sprostać potrzebom dziecka. Jeżeli szkoła nie pamiętam, aby zaprosić rodziców, pokazać swoją chęć uczestniczenia w rozwiązywaniu problemów. Nigdy się nie poddawaj zaoferować pomoc dla nauczycieli, tak aby najlepiej znasz swoje dziecko. Również zapytać nauczycieli, jak można wesprzeć edukację szkolną Twojego dziecka w domu.
Dowiedz się wszystkiego na temat niepełnosprawnych intelektualnie. Zobacz, kto może doradzić w znalezieniu odpowiedniej bibliografii lub korzystania z biblioteki, internetu itd
Uznają, że twoje wysiłki mogą mieć duże znaczenie w życiu ucznia z niepełnosprawnością i niepełnosprawnych. Dowiedz się, jakie są mocne i zainteresowania ucznia i skoncentrować wszystkie swoje wysiłki na rozwoju. Zapewnienie możliwości sukcesu.
Aktywnie zaangażowany w przygotowanie jednolitego planu Nauczania Uczniów oraz Planu Edukacji.
Być jak najbardziej konkretny, aby uczenie doświadczył. Wykazać, co masz na myśli. Nie dajcie werbalne instrukcje. Niektóre słowne instrukcje powinny towarzyszyć wspierające obrazów, rysunków, plakatów. Ale nie tylko na wsparcie werbalne komunikaty z obrazów. Jeżeli jest to konieczne i możliwe, dostarczyć materiały dla studentów i praktyczne doświadczenie i możliwość wypróbowania rzeczy.
Podzielić nowych zadań na małe kroki. Wykazać, w jaki sposób wykonuje każdy z tych etapów. Zapewnić pomoc w odpowiednim miarę potrzeb ucznia. Nie pozwól, by uczeń pozostawić zadanie w sytuacji awarii. Jeśli to konieczne, poprosić ucznia, czy pomoc nauczyciela, aby rozwiązać problem. Podziel się ze studentami przyjemność znalezienia rozwiązania.
Śledzić wydajność każdego etapu zadania z bezpośrednim i przydatne informacje zwrotne dla pracy ciągłej.
Rozwijanie umiejętności studentów życia codziennego, umiejętności społecznych i operacyjnych i świadomość otaczającego świata. Zachęcać studentów do udziału w zajęciach grupowych oraz w organizacjach szkolnych.
Praca z rodzicami, aby opracować i przeprowadzić plan edukacyjny, który spełnia potrzeby ucznia. Podziel regularnych informacji o sytuacji ucznia w szkole iw domu.
Teraz wiemy, że 87% dzieci z niepełnosprawnością intelektualną będą tylko trochę wolniej niż większość innych dzieci w naukę i zdobywanie nowych umiejętności. Często jest to nawet trudno odróżnić je od innych dzieci z nauką problemów bez niepełnosprawnością intelektualną, szczególnie w pierwszych latach szkoły. Co wyróżnia się nawzajem, jest fakt, że niedobór intelektualnej pozostawia do osiągnięcia i konsolidacji nauki, nawet jeśli nie posiada odpowiednich umiejętności, aby zintegrować je harmonijnie we wszystkich ich wiedzy. Wynika z tego, a nie prostego opóźnienia, że ​​czas i doświadczenie przyczyni się do wyrównania, ale proces rozumienia świata. To odmienne rozumienie świata nie opuszcza, więc być silny i bardzo adekwatne do rozwiązywania wielu problemów codziennego życia. Możliwe jest, że jego ograniczenia nie są bardzo widoczne w pierwszych latach życia. Później, w wieku dorosłym, może się też zdarzyć, że mogą one prowadzić dość niezależne i odpowiedzialne życie. W rzeczywistości, ograniczenia będą widoczne w zależności od zadań, które wystąpiły.
Pozostałe 13% będzie miał większe trudności w szkole, ich rodziny i życia społecznego. Osób z cięższą opóźnienie będzie musiał bardziej intensywnego wsparcia w całym swoim życiu.
Wszystkie osoby z niepełnosprawnością intelektualną są w stanie rozwijać się, uczyć się i rozwijać. Z prawej pomocy, wszystkie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną może żyć w sposób zadowalający swoje dorosłe życie.

Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną może być bardzo interesujące wyniki w nauce. Ale nie zawsze przydatność funkcjonalnych lub indywidualnych potrzeb nauczania dziecka wymaga dodatkowych środków bardzo różne od tych, które muszą być dostarczone do wszystkich studentów, bez wyjątku.
Przed pójściem do szkoły i do trzech lat dziecko powinno korzystać z wczesnym systemu interwencji. Nauczyciele i inne usługi techniczne wcześnie interwencja musi wprowadzić w życie Indywidualny Plan Pomocy Rodzinie.
Plan ten określa potrzeby i wyjątkowa indywidualnego dziecka. Określa również rodzaj wsparcia, aby zaspokoić te potrzeby. Z drugiej strony, wpisuje się w potrzeby dziecka w indywidualnych i niepowtarzalnych potrzeb rodziny, tak, że rodzice i inni członkowie rodziny wiedzą, jak pomóc dziecku.
Jako dziecko w przedszkolu, a potem w szkole podstawowej, nauczyciele we współpracy z rodziną powinny praktycznie program edukacyjny, który spełnia indywidualne i niepowtarzalne potrzeby dziecka. Ten program jest w ogóle podobny do pierwszego, dostosowane wyłącznie do wieku dziecka i jego integracji w środowisku szkolnym. Ustawia potrzeb ucznia i rodzajów wsparcia w szkole i poza szkołą.
Większość studentów potrzebują wsparcia, aby rozwijać umiejętności niezbędne do adaptacyjne żyć, pracować i bawić się w społeczności.
Niektóre z tych umiejętności obejmują:
Komunikacja z innymi ludźmi.
Zaspokojenia potrzeb osobistych (ubieranie, kąpiel).
Uczestniczyć w życiu rodzinnym (ustawienie stołu, opylania, gotowanie).
Umiejętności społeczne (znać zasady rozmowy, zachowują również z innymi, gry i zabawy).
Zdrowie i bezpieczeństwo.
Czytanie, pisanie i matematyka podstawowa; i jak rosną, umiejętności, które pomogą dzieciom w przejściu do dorosłości.
Pozwól dziecku na latanie w swoje możliwości!

DraJOSIANE ODILA

Nenhum comentário:

Postar um comentário